Nieuwsbrief maart 2010

Is deze nieuwsbrief niet goed leesbaar, klik dan hier
NSGK Nieuwsbrief

nummer1 maart 2010

In deze nieuwsbrief van NSGK voor het gehandicapte kind leest u wat wij, mede dankzij uw steun, kunnen doen voor kinderen en jongeren met een handicap. De NSGK-nieuwsbrief verschijnt vier keer per jaar. Wilt u hem niet meer ontvangen, klik dan op 'afmelden'.

Doneer nu!

Op TV: BN'ers in de zorg

BN'ers in de zorg; Chantal JanzenHoe ziet het leven eruit wanneer je als kind een handicap hebt? In het tv-programma BN’ers in de zorg: leven met een handicap lopen vier bekende Nederlanders een dagje mee met een gehandicapt kind. Ze ervaren zelf tegen welke hindernissen deze kinderen aanlopen, welke zorg ze nodig hebben en vooral: wat deze kinderen met hun beperking wél kunnen! Het programma is een initiatief van NSGK en wordt uitgezonden op 17 en 18 maart om 19.25 uur bij de AVRO op Nederland 1. Lees meer.

60-jarig jubileum in nieuw jasje

Dit jaar bestaat NSGK 60 jaar. Ter gelegenheid van haar 60-jarig jubileum heeft NSGK zich een nieuwe huisstijl aangemeten. Met dit nieuwe, kleurrijke uiterlijk hopen we nog beter te laten blijken dat NSGK hét fonds is voor kinderen en jongeren met een handicap. Hierbij presenteren wij u met trots onze nieuwe nieuwsbrief en ons nieuwe logo. Neemt u ook een kijkje op onze geheel vernieuwde website. Lees meer.

Liefde & Seks

Liefde & SeksEr is weinig informatie voor dove kinderen en jongeren over ingrijpende gebeurtenissen in hun leven. Daarom droeg NSGK bij aan de productie van een serie voorlichtingsfilms onder de titel “Dove kinderen vertellen…” om deze kinderen te informeren over en ondersteunen bij de verwerking van ingrijpende gebeurtenissen in hun leven. Deel 3 van de serie gaat over Liefde & Seks. Lees meer.

Film in de prijzen

Film Drona & IkNSGK ondersteunde de boeiende documentaire 'Drona en ik' van regisseuse Catherine van Campen. In de film wordt een portret geschetst van de autistische, Hindoestaanse Drona (9 jaar), door de ogen van zijn broer Arjun (12 jaar). Het portret van Drona laat zien hoe kinderen zich verhouden tot een verstandelijk gehandicapte broer of zus. Via het oudere broertje wordt ook de complexiteit van autisme prachtig in beeld gebracht. De film is inmiddels bekroond met verschillende prijzen. Bekijk een fragment.

NSGK overhandigt 100ste startbijdrage

Foto 100ste startbijdrage

Wooninitiatief Aut-Hôes in Roermond ontving 12 maart een startbijdrage van 1500 euro van NSGK voor het gehandicapte kind. Daarmee is Aut-Hôes het 100ste wooninitiatief voor kinderen en jongeren met een handicap dat deze bijdrage van NSGK krijgt. Zo helpt NSGK ouders van gehandicapte kinderen om hun droom dichterbij te brengen: een huis waar hun kind kan wonen, dichtbij en met zorg op maat. Lees meer.

NSGK
Van Miereveldstraat 9