Menu overslaan
17 augustus 2017 Nieuwsbericht

Ik ga ook weer naar school!-campagne van start

De scholen staan weer op het punt van beginnen! Dé tijd voor bedrijven om scholieren te verleiden met de leukste reclames voor kleding, schriften, pennen en andere schoolproducten. Maar… in deze commercials zijn zelden scholieren met een handicap te zien. Terwijl zij toch ook met honderdduizenden weer naar school gaan. 

Scholieren met een handicap herkennen zich niet in de beelden en krijgen het gevoel dat ze ‘anders’ en minderwaardig zijn. Dat moet anders vindt NSGK. Daarom voeren we ook dit jaar weer campagne! Met #Ikgaookweernaarschool willen we bedrijven bewustmaken van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en ze bewegen in hun campagnes meer oog te hebben voor kinderen met een handicap.

Hoe compleet is jullie ‘Back to school’-campagne?
Wist u dat bekende modemerken als Diesel en Tommy Hilfiger modellen met een beperking gebruiken in hun reclame-uitingen? Niet alleen een maatschappelijk statement, maar ook nog eens heel slim. Want daardoor spreken ze een grote nieuwe doelgroep aan. Benieuwd naar de mogelijkheden? Klik hier voor meer informatie.

Scholieren in de spotlights
Naast dat we aandacht vragen bij bedrijven voor verandering, zetten we ook zelf scholieren met een beperking in het zonnetje! We nodigen hen van harte uit om hun eerste schooldag met ons te delen. Hoe was de eerste schooldag? Hoe bevallen de nieuwe klasgenoten? Welke leuke schoolspullen heb je? En natuurlijk ontvangen we graag foto’s. Ken of ben je iemand die graag mee wil doen? Klik hier om te zien wat je precies moet doen.

CBF Centraal Bureau Fondsenwerving ANBI Algemeen Nut Beogende Instelling VriendenLoterij

Deze website maakt gebruik van cookies. Wilt u meer informatie over cookies en welke worden opgeslagen? Lees de cookieverklaring. Niet meer tonen.