Menu overslaan

Lotje&co beste nieuwe tijdschrift van 2011

9 december 2011 - Lotje&co heeft de Mercur gewonnen voor de beste lancering van het jaar. Lotje&co is het tijdschrift voor gezinnen met een zorgintensief kind en wordt mogelijk gemaakt door NSGK. De prestigieuze prijs werd uitgereikt tijdens het Mercurs-tijdschriftengala in Amsterdam.

In Nederland wonen ruim honderdduizend zorgintensieve kinderen, kinderen met meervoudige beperkingen of een chronische ziekte. Lotje&co is het eerste tijdschrift dat zich richt op de ouders en het gezin van deze kinderen. Lotje& Co focust op de positieve kanten en kijken naar wat kan er nog wel in een lastig, complex leven, met vragen als: hoe houden we ons gezin draaiend, onze relatie gelijkwaardig en hoe blijf ik dicht bij mezelf? Het tijdschrift werd in 2010 opgericht door Stichting Lotje&co in samenwerking met NSGK en verschijnt vier keer per jaar.

De Mercurs-jury prees Lotje&co als ‘gewone’ glossy voor een bijzondere doelgroep, oorspronkelijk en positief. Uit het juryrapport: “Lotje&co is met passie en verstand van zaken gemaakt. Het blad blinkt uit in grote verhalen voor een kleine doelgroep en heeft een sympathieke uitstraling, ook al omdat het niet vanuit een marketingafdeling is geïnitieerd, maar door een stichting. Niet de diagnostiek staat centraal, maar het speciale leven van kinderen met een beperking en hun ouders/naasten. Lotje&co is realistisch, open en herkenbaar. Naast mooie interviews, waarbij de angel kunstig uit het onderwerp wordt getrokken, is er ook ruimte voor praktische en lollige tips.

Kennismaken met Lotje&co?

CBF Centraal Bureau Fondsenwerving ANBI Algemeen Nut Beogende Instelling VriendenLoterij

Deze website maakt gebruik van cookies. Wilt u meer informatie over cookies en welke worden opgeslagen? Lees de cookieverklaring. Niet meer tonen.