Menu overslaan
Kinderambassadeurs Robin, Marie Claire en Julian

The Voice Kids

Afgelopen seizoen was NSGK trotse partner van The Voice Kids. Samen met dit populaire tv-programma kwamen we in actie tegen uitsluiting en eenzaamheid van kinderen met een handicap. Merijn (13) en Roxanne (10) waren negen afleveringen lang de Junior Reporters van The Voice Kids. Hoewel ze allebei een handicap hebben, waren voor hen de mogelijkheden onbeperkt in hun rol als Junior Reporter. Helaas geldt dit niet altijd voor kinderen met een handicap. Meedoen is vaak niet vanzelfsprekend. De samenwerking met The Voice Kids heeft de bekendheid van NSGK én van onze doelstelling vergroot. Kinderen zonder handicap konden zien dat leeftijdsgenoten met een handicap ook gewoon Reporter kunnen zijn.

Kinderambassadeurs

Dit jaar kozen we voor het eerst vier kinderambassadeurs. Want wie kunnen beter vertellen wat er in Nederland moet gebeuren voor kinderen met een handicap dan deze kinderen zelf? De eerste kinderambassadeur Merijn kwam voort uit onze samenwerking met The Voice Kids. Zijn drie collega’s hebben we geworven met een intensief traject, dat eindigde met een theaterfinale die ook op tv (Zapp Xtra) werd uitgezonden. Uit deze finale kwamen Robin, Marie Claire en Julian als winnaar uit de bus. Om hen voor te bereiden op hun taak kregen zij een uitgebreide coaching en training. NSGK is van plan om op deze manier jaarlijks nieuwe kinderambassadeurs te werven en te trainen. Zo helpen we structureel een nieuwe generatie van mensen met een handicap om op te komen voor hun eigen belangen.

Campagnes

  • In 2018 gaven we een vervolg aan onze campagne ‘Als ik de kans krijg’. In deze campagne, die in 2017 van start ging, tonen we aan dat mensen met een handicap nog steeds worden buitengesloten in onze samenleving. We laten zien dat dit niet komt door hun handicap, maar door de manier waarop wij onze samenleving hebben ingericht. Net als in 2017 is de campagne ook in 2018 goed ontvangen. Het beoogde bereik bij het grote publiek is gehaald.

  • Daarnaast ondersteunden we, zoals ieder jaar, onze collecteweek in november met een grote landelijke campagne. Zo geven we bekendheid aan de collecte en steken we onze vrijwilligers – die zich door weer en wind inzetten voor kinderen met een handicap – een hart onder de riem.

Online media

Voor onze online kanalen was 2017 het jaar van vernieuwing. We implementeerden een nieuw e-mailprogramma en introduceerden NSGK op Instagram. In 2018 maakten we ook grote stappen, maar dan vooral op strategisch vlak. Dankzij een geïntegreerde aanpak op onze online kanalen (social media, gepersonaliseerde e-mails) en het veelvuldig gebruik van online video’s werden campagnes, acties en evenementen een groot succes. Een goed voorbeeld hiervan is de Madurodam Marathon.
Uiteraard hebben we er in 2018 ook voor gezorgd dat onze website voldoet aan alle regels die de privacywet AVG voorschrijft. Daarnaast voerden we een analyse uit naar onze online toegankelijkheid. We hebben alle verbeterpunten in kaart gebracht.

CBF Centraal Bureau Fondsenwerving ANBI Algemeen Nut Beogende Instelling VriendenLoterij

Deze website maakt gebruik van cookies. Wilt u meer informatie over cookies en welke worden opgeslagen? Lees de cookieverklaring. Niet meer tonen.